loading...
کولر گازی و اسپلیت
بامین تهویه بازدید : 106 شنبه 24 خرداد 1399 نظرات (0)

داکت اسپلیت

دستگاه داکت اسپلیت را می توان نوعی کولر گازی با قدرت فیلتراسیون، سرمایش و گرمایش بالاتر جهت تامین تهویه چند فضا به صورت یکجا و یا یک فضای بسیار بزرگ می باشد.

این امر با انتقال سرما و گرمای تولید شده به وسیله ی کانال کشی استاندارد با ابعاد کوتاه میسر می شود. گرمایش در این سیستم تقریبا رایگان بوده و مصرف برق در حالت سرمایش در مقایسه با کولر گازی بسیار کمتر می باشد.همچنین با حذف داکت کولر آبی از تاسیسات مشترک ساختمان که محل عبور کانال سایر واحدهاست به متراژ بنای واحد افزوده می شود ، در واقع ۱ تا ۲ متر مربع به مساحت محیط افزوده می گردد. لذا استقبال از این سیستم در حال افزایش است.

 

انتخاب و خرید داکت اسپلیت

 

  1. اولویت های خود مانند ظرفیت ، مصرف برق ، صدای هواساز و ... را در نظر بگیرید سپس دستگاه داکت اسپلیت مورد نظر خود را از بین برندها انتخاب کنید.
  2. اگر برند خاصی به شما پیشنهاد شد کیفیت دستگاه و متریال به کار برده شده در دستگاه ، ویژگی های دستگاه و مصرف برق دستگاه  را به دقت مورد بررسی قرار دهید.
  3. کارت گارانتی معتبر را پس از نصب دریافت کنید.
  4. راه های ارتباطی با واحد خدمات و نصاب را قبل از خرید دستگاه داکت اسپلیت درخواست کنید.
  5. قیمت داکت اسپلیت با توجه به کیفیت و ظرفیت دستگاه متغیر میباشد،هرچند که قیمت بالاتر لزوما به معنای کیفیت بالاتر نمی باشد.

 

انواع برند های داکت اسپلیت موجود در بازار


داکت اسپلیت های موجود در بازار به سه دسته تقسیم می شوند.

  1. دستگاه های وارداتی که در برخی از آنها یونیت خارجی کولر گازی می باشد، که این کار غیر اصولی بوده و سبب کاهش عمر دستگاه خواهد شد.
  2. دستگاه هایی که موتور آنها (  یونیت خارجی ) کولرگازی به صورت قاچاق وارد می شود و آن را با هواساز های تولید داخل ادغام می کنند.
  3.  تنوع طراحی ، کیفیت و قیمت داکت اسپلیت های داخلی سبب می شود بتوانید خریدی مناسب از داکت های ایرانی داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت برندهای معتبر داکت اسپلیت ال جی، هایسنس و... با بهترین قیمت ها و گارانتی اصلی با تضمین بهترین کیفیت به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/داکت-اسپلیت

بامین تهویه بازدید : 162 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

جهت بررسی تفاوت کولر گازی اینورتر (کم مصرف) و معمولی ابتدا باید نحوه عملکرد این دو کولر را مورد  بررسی قرار داد. در مقایسه تفاوت کولرگازی اینورتر و معمولی باید توجه داشت که این دو کولر در سیکل مکانیکی و برودتی کاملا شبیه هم می باشند و فقط در مدار الکتریکی با هم تفاوت دارند.

در مدار الکتریکی کولر گازی معمولی از یک ترموستات استفاده شده که به صورت دیجیتال ( قطع و وصل) عمل میکند. این ترموستات دمای هوای برگشتی از فضای مورد نظر را سنجش و با رسیدن دما به حد تنظیم شده آن جریان برق کمپرسور را وصل و آن را روشن میکند. در کولر های گازی معمولی کمپرسور با حداکثر توان خود روشن و تا رسیدن به دما هوای محیط مطلوب به کار خود ادامه می دهد.

نحوه کارکرد کولرگازی معمولی و معایب آن:

کولرگازی معمولی پس از روشن شدن با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دمای هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش می شود. در این نوع عملکرد دو نکته و جود دارد:

1.خاموش و روشن شدن مکرر باعث افزایش استهلاک کمپرسور می شود. ( تمام تجهیزات مکانیکی بیشترین استهلاک را در زمان روشن شدن و خاموش شدن دارند)

2.برای کنترل و بهبود زمان روشن و خاموش شدن باید بین دمای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه یک اختلاف قرار داد تا کولر گازی با کوچکترین تغییر دما روشن یا خاموش نشود این اختلاف دما ۱ الی ۳ درجه می باشد. در نتیجه دمای محیط تحت پوشش کولر گازی معمولی همیشه تغییر داشته و دمای هوا دائما در حال افزایش و یا کاهش می باشد.

همان طور که قبلا بیان شد تفاوت کولر های گازی اینورتر و معمولی در سیستم الکتریکی آن ها می باشد و سیکل مکانیکی و اجزا دیگر تقریبا با هم یکی هستند و فقط در کولر گازی اینورتر یک یا دو قطعه کمی ارتقا پیدا کرده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع مدل های کولر گازی به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

بامین تهویه بازدید : 50 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

کولر گازی که مناسب تمام اقلیم‌ها از جمله آب و هوای خشک و مرطوب است در فصول سرد سال قابلیت گرمایشی دارد. در این دوره یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین سیستم های سرمایشی گرمایشی که دارای بازدهی بالایی می باشد کولر گازی است. اما نکته حائز اهمیت در خرید کولر گازی توجه به شاخص مصرف انرژی و تناسب ظرفیت کولر گازی با ابعاد فضای مورد نظر می باشد چراکه می تواند در مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها کارآمد باشد.

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

کولر گازی در مقایسه با کولر آبی مصرف آب صفر درصدی و شاخص آلودگی کمتری دارد. کولر گازی برخلاف کولر آبی هوای آلوده بیرون از خانه را کمتر به خانه انتقال می‌دهند، انتشار هوای مطبوع و عدم ایجاد رطوبت در محیط از دیگر مزایای کولر گازی به شمار می رود.

مزایای کولر گازی

  1. فیلترهای مخصوص تصفیه هوای محیط

  2. قابلیت کنترل خنک کنندگی بخش های مختلف خانه

  3. خنک کنندگی محیط در زمان کمتر
  4. مصرف نکردن آب به عنوان خنک کننده
  5. بدون صدا بودن

 

معایب کولر آبی

  1. مصرف آب زیاد

  2. احتیاج مرتب به سرویس و تعویض پوشال

  3. تولید هوای ناسالم در فضای داخلی
  4. ایجاد بوی نامطبوع
  5. خوردگی و زنگ زدگی قطعات کولر
  6. نامناسب برای مناطق مرطوب
  7. میزان خنک کنندگی محدود

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی انواع مدلهای کولر گازی و اسپلیت و قیمت کولر گازی به سایت بامین تهویه مرجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/کولر-گازی-اسپلیت

بامین تهویه بازدید : 110 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

برای نصب دستگاه های اینورتر، توجه به موارد زیر الزامیست:

۱-برای نصب کولر گازی اینورتر ، در صورت امکان برای کابل ارتباطی از کابل شیلد استفاده نمایید . هرگونه میدان مغناطیسی ناشی از انواع ترانس ،‌لامپ کم مصرف ، لامپ نئون ، شبکه وای فای و یا جریان بالای برق ، موجب بروز اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد.

۲-برق ورودی دستگاه مستقیما از جعبه تقسیم و با استفاده از کلید مینیاتوری کشیده می شود. به هیچ عنوان از برق ورودی دستگاه انشعاب دیگری نگیرید .در غیر اینصورت علاوه بر اختلال در عملکرد دستگاه ، موجب بروز صدمه به برد الکتریکی دستگاه خواهد گردید .

۳-از اتصال کابل نول به صورت جداگانه و یا به صورت انشعاب از مسیر دیگر جدا خودداری نمایید.

۴-در هنگام اتصال کابل ارتباطی به  ترمینال دستگاه دقت نمایید تا ترتیب صحیح اتصال را رعایت فرمایید. در صورتی که کابل ارتباطی به اشتباه به ترمینال متصل شده باشد  و کابل فاز (L) به جای کابل فرمان (S) قرار گرفته باشد ، موجب صدمه دیدن برد الکتریکی دستگاه خواهد شد.

۵- به دلیل حساسیت بالای دستگاه ، پیش از نصب دستگاه ، از صحت ولتاژ محل نصب اطمینان حاصل نمایید . در صورت وجود اختلال در میزان ولتاژ و یا تغییرات ناگهانی ولتاژ ، مدارات الکتریکی دستگاه دچار آسیب جدی خواهد گردید . بهتر است از ترانس تثبیت کننده ولتاژ و یا محافظ الکتریکی استفاده نمایید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع مدلهای کولر گازی و اسپلیت به سایت بامین تهویه مرجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/کولر-گازی-اسپلیت

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 2,134
  • بازدید کلی : 11,678